Att bli kund

Om du är intresserad av att få veta mer om personlig assistans på Passal träffar vi gärna dig för ett samtal. Du har då möjlighet att ställa frågor och vi har möjlighet att ta del av dina önskemål och din syn på den personliga assistansen. Vi träffas där det passar dig bäst, antingen på Passal, hemma hos dig eller på någon annan lämplig plats. Passal bedriver personlig assistans i Värmland och Västsverige och har kontor i Göteborg, Kungsbacka, Kristinehamn, Karlstad och Karlskoga.

Efter vårt samtal får du i lugn och ro känna efter om Passal är rätt för Dig. Det är också viktigt att vi som anordnare tänker över hur vi kan möta dina önskemål.

Känns allt bra och du vill bli kund på Passal har vi ett nytt möte då vi tecknar ett kundavtal samtidigt med en fullmakt som möjliggör för oss att föra din talan gentemot försäkringskassa och kommun. Vi för också en dialog med en eventuellt tidigare assistansanordnare, så att övergången för dig blir så smidig som möjligt. Har du inget beslut om assistans sedan tidigare kan vi hjälpa dig att ansöka om det.

Vill du veta mer kontakta någon av våra informatörer:
Björn Augustson, 010-707 78 02 bjorn.augustsson@passal.se och Helena Sjölander, helena.sjolander@passal.se i Västsverige eller ring vår växel på 010 – 707 78 00 så kopplar vi dig till rätt person.
Maria Nilsson i Värmland 010-707 78 11 maria.nilsson@passal.se