Att bli kund

För dig som är i behov av personlig assistans är vi på Passal ett stöd och till hjälp för att skapa en modern kvalitativ assistans baserad på dina önskemål.

Om du är intresserad av våra tjänster träffar vi dig gärna för ett samtal. Du har då möjlighet att ställa frågor och få mer information om oss. Samtidigt har vi möjlighet att få ta del av dina önskemål och din syn på den personliga assistansen. Vi träffas där det passar dig bäst, antingen på Passal, hemma hos dig eller på något annat lämpligt ställe. Passal bedriver personlig assistans i Värmland och Västsverige och har kontor i Göteborg, Kungsbacka, Kungälv, Kristinehamn, Karlstad och Karlskoga.

Efter vårt samtal får du i lugn och ro känna efter om Passal är rätt för Dig. Det är också viktigt att vi som anordnare tänker över hur vi kan möta dina önskemål.

Känns allt bra och du vill inleda ett samarbete har vi ett nytt möte då vi ytterligare går igenom Passals koncept och vad det skulle innebära för dig. Vi tecknar ett kundavtal samtidigt med en fullmakt som möjliggör för oss att föra din talan gentemot försäkringskassa och kommun. Vi för också en dialog med en eventuellt tidigare assistansanordnare så att övergången för dig blir så smidig som möjligt.

Vill du veta mer kontakta någon av våra trevliga informatörer:
Maria Berg, maria.berg@passal.se och Helena Sjölander, helena.sjolander@passal.se i Västsverige eller ring vår växel på 010 – 707 78 00 så kopplar vi dig till rätt person.
Maria Nilsson i Värmland 010-707 78 11 maria.nilsson@passal.se